Upoznajte Romana Morovića – Čovjeka koji je potpuno promijenio percepciju o Nogometnom klubu Zadar

Vrijeme čitanja: 6 min

Kako od potpuno devastiranog kluba napraviti pozitivnu priču i privući pažnju javnosti i medija? Kako na tribine, na kojima se uglavnom pričalo o kladionici i namještenim utakmicama, vratiti pravu nogometnu ćakulu i udvostručiti broj gledatelja? Doznajte u tekstu koji slijedi…

Kada se kao PR stručnjak zaposlite u nekom dobro uhodanom sportskom klubu, to je možda i najljepši posao kojeg možete obavljati. Daleka, a ponekad i egzotična putovanja, razgovori i fotografiranje sa sportskim zvijezdama te noćenja i obroci u skupim hotelima i restoranima, samo su djelić onoga što u takvim uvjetima možete doživjeti…

No što kada se kao PR stručnjak zaposlite u klubu potpuno uništenog renomea, kojeg prati zao glas zbog višegodišnjih dugovanja prema igračima, radnoj zajednici i dobavljačima te (ne)opravdanih sumnji u namještanje utakmica? Kada umjesto u London, Pariz i Milano putujete u Zmijavce, Opuzen i Unešić? E, tada znate da je ispred vas dug put popraćen s gomilom rada.

Upravo je takav put odabrao naš sugovornik Roman Morović, voditelj službe za odnose s javnošću u Nogometnom klubu Zadar, a prije toga dugogodišnji sportski novinar u Zadarskom listu.

I unatoč svim objektivnim preprekama je postigao veliki uspjeh! Na našim smo stranicama već nekoliko puta naglasili, a nije nam teško to još jednom ponoviti, kako Nogometni klub Zadar danas ima odnose s javnošću te upravljanje društvenim mrežama i web stranicom kakvoga se ne bi posramio niti jedan prvoligaš. Dapače, mirne duše možemo kazati kako se taj posao na Stanovima obavlja na višoj razini nego što je to kod polovice prvoligaša.

Zahvaljujući našem sugovorniku, iz kluba dobivamo uvijek najsvježije informacije, na svakoj gostujućoj utakmici, Roman je s momčadi u autobusu, prenosi nam svaki detalj utakmice, popraćen fotografijama i videozapisima, izravno sa stadiona te s igračima dijeli sreću nakon pobjede ili tugu nakon poraza. Pravi vojnik novog i modernog NK Zadra kojemu je temelje udario direktor Svetko Ćustić.

Zimska prvenstvena pauza čini se kao pravi trenutak za razgovorom s čovjekom koji je u tek nešto više od dvije godine uspio potpuno promijeniti percepciju o Nogometnom klubu Zadar u javnosti. Kako je uspio doznajte u nastavku…

Do prije nešto više od dvije godine odnosi s javnošću u Nogometnom klubu Zadar nikada nisu formalno postojali, a općenito u zadarskim sportskim klubovima su i dalje u povojima. Kako je došlo do pokretanja tog projekta u NK Zadru?

“S obzirom na novinarski posao koji sam radio desetak godina, to je dugo “kuhalo” u meni i uvijek sam se pitao zašto se naši klubovi malo više ne posvete tom segmentu. Mislim da svaki klub, bez obzira na „veličinu“, s malo dobre volje i kreativnosti može imati PR na sasvim pristojnoj razini, a onda sve dalje ovisi kakve su potrebe, ambicije, mogućnosti… Što se NK Zadra tiče, osjetio sam da je dolaskom Svetka Ćustića na mjesto direktora napokon došlo vrijeme da klub ostavi iza sebe sve ono loše što mu se događalo u prošlosti i krene novim, poštenim i transparentnim putem pokušati stvoriti jednu lijepu sportsku priču. Na njegov poziv sam i došao na Stanove i on mi je dao maksimalnu slobodu da realiziram sve ideje vezane za odnose s javnošću koje su mi se godinama skupljale negdje u mislima i po papirima”.

Kad si započeo s objavama na službenim klupskim kanalima, jesi li bio obeshrabren niskim brojem ‘lajkova’ i komentara te koliko je trebalo da čitava priča poprimi neke ozbiljnije dimenzije?

“Iskreno, sam početak je bio možda i najlakši. S obzirom na to da u klubu do tada nije postojalo apsolutno ništa vezano za internet komunikaciju, znao sam da će pokretanje društvenih mreža samo po sebi biti jedan pozitivan korak i imati vrlo dobar odjek u javnosti. I vrlo brzo se tu skupilo po nekoliko tisuća pratitelja na Facebooku i Instagramu, a polako smo počeli ljude navikavati i na Twitter komunikaciju. Nešto kasnije smo pokrenuli i web stranicu te YouTube kanal da zaokružimo tu priču, koja bi zapravo trebala biti normalna za svaki ozbiljan klub. Što se cijelog projekta tiče, puno je veći izazov voditi ga sada, kada sve to postoji već dvije godine, jer ljudi uvijek očekuju nešto novo i treba stalno biti aktivan, razmišljati o novim projektima i o tome na koji način animirati što više navijača”.

Koliko je bilo teško zainteresirati javnost za aktivnosti jednog trećeligaša jer, podsjećamo, s radom si započeo dok je klub još bio član Treće HNL jug?

“Nogometnom klubu Zadar, nažalost, nije problem bio samo treća liga, već prvenstveno izrazito negativan renome koji je imao u javnosti. S obzirom na to da se ta loša slika stvarala dugi niz godina, od početka smo bili svjesni da će trebati dosta vremena da je promijenimo i da to možemo napraviti samo upornim i poštenim radom na svim poljima. Danas, dvije godine kasnije, mogu reći da se zaista dosta toga napravilo i da velik broj ljudi prepoznaje tu novu zadarsku nogometnu priču. Problema je još uvijek mnogo i ta borba s prošlošću će nas sigurno pratiti još neko vrijeme, no od početka smo rekli da se nećemo osvrtati unatrag, nego samo gledati naprijed i pokušati napraviti najbolje što možemo”.

Možeš li izdvojiti neki detalj u sklopu klupskih PR aktivnosti za koji bi rekao da je javnost na njega najbolje reagirala i klubu vratila barem dio narušenog ugleda?

“Klub je vrlo kompleksna i složena organizacija u kojoj treba voditi brigu o tolikom broju detalja da je to teško shvatljivo nekome tko nije unutra. Odnosi s javnošću su samo jedan od tih segmenata, koji je javnosti najvidljiviji, ali držim da sve ono što ljudi u klubu rade na svim razinama, od direktora, preko prve momčadi i škole nogometa pa do svih ostalih zaposlenika i suradnika, čini jedan sustav koji je na dobrom putu da postavi klub na zdrave noge”.

Kakvu konkretnu ili, preciznije, financijsku korist klub ima od postojanja službe za odnose s javnošću?

“Koristi su višestruke, od kreiranja pozitivnije slike kluba u javnosti, preko privlačenja većeg broja publike na stadion pa do stvaranja platformi i prostora za nove sponzore i partnere. U tom pogledu je NK Zadar u posljednje vrijeme dosta napredovao, ali može još puno više i na tome treba raditi iz dana u dan”.

Kojim si projektom kojega si pokrenuo posebno ponosan?

“Definitivno je to članstvo u klubu, koje će uskoro ući već u svoju treću godinu i mislim da je NK Zadar po tome poseban u našem gradu. To je nešto što bi, s jedne strane trebalo još više približiti navijače klubu, a s druge i njima donijeti određene pogodnosti. Za sve nas koji volimo ovaj klub, ta članska iskaznica ima posebnu emotivnu vrijednost. Što se samog PR-a tiče, budući da su svi projekti krenuli od nule, za sve njih sam na određeni način vezan. Od društvenih mreža izdvojio bih možda Twitter, koji kod nas nije ni približno toliko popularan kao Facebook i Instagram i zato je bio poseban izazov upoznati ljude s tim oblikom komunikacije. Najviše smo to uspjeli kroz tekstualne prijenose utakmica uživo, gdje smo od gotovo potpune nepoznanice uspjeli doći do toga da i po par tisuća ljudi prati utakmice NK Zadra na Twitteru”.

Za vrijeme trajanja Svjetskog prvenstva u Rusiji, Zadar je zahvaljujući svojoj “dici” bio jedan od najspominjanijih gradova na društvenim mrežama. Kako ste u klubu to doživjeli i jeste li uspjeli na bilo koji način materijalizirati tu možda i neočekivanu popularnost?

“U proteklih godinu dana NK Zadar je posjetilo preko 50 novinarskih ekipa iz cijeloga svijeta, od američkog CNN-a, preko najvećih europskih i južnoameričkih medija do japanske državne televizije. Svih je, naravno, najviše zanimala priča o Luki Modriću, a nakon ruskog srebra raspitivali su se i o počecima ostalih naših reprezentativaca. Naravno da smo svi jako ponosni što možemo reći da su takve svjetske veličine ponikle u našem klubu. Nadam se da će nam i ta promocija pomoći prije svega da stvorimo adekvatne uvjete za rad u našoj školi nogometa koji su sada, nažalost, ispod svake razine”.

Kako bi ocijenio nastupe ostalih zadarskih sportskih kolektiva na društvenim mrežama i njihovu komunikaciju s navijačima i simpatizerima?

“Primjetno je da se u posljednjih nekoliko godina sve više klubova i sportaša aktiviralo na društvenim mrežama i da počinju shvaćati važnost i neophodnost te vrste komunikacije. Naravno da ima tu kvalitetnijih i manje kvalitetnih izvedbi, ali uvijek je najvažnije da se netko trudi i da nastoji napredovati u svemu pa tako i u ovome. Isto tako, moram naglasiti da ništa nije moguće bez kvalitetnog tima ljudi koji će dati sebe u određeni projekt. U NK Zadru sam imao tu sreću da sam upoznao nekoliko vrhunskih ljudi i zaljubljenika u klub, bez kojih ne bi bilo moguće napraviti ovo što smo napravili u posljednje dvije godine. Njima idu velike zasluge za sve to”.

Na kraju, Roman je htio poručiti još nešto.

“Za kraj bi htio još poželjeti svim našim klubovima i sportašima sve najbolje u 2019. godini. Zadar je po pitanju sporta nevjerojatno bogat i talentiran grad i ako se to isprati s kvalitetnim, poštenim i pametnim upravljanjem, uz još veće zajedništvo i suradnju među klubovima, mogu se napraviti zaista velike stvari”.

Tekst: Mate Krezić /EZadar